Ryanair, najtańsza i największa linia lotnicza w Europie, jest znana z tego, że nie rozpieszcza swoich klientów. Wczoraj przedstawiciele firmy podali do wiadomości, że przez kolejne sześć tygodni będą odwoływać około 40-50 lotów dziennie, żeby poprawić jakość i punktualność swoich usług. Ich pracownicy muszą również wykorzystać urlopy do końca roku, stąd te tymczasowe zmiany. Bardziej absurdalnych powodów do zawieszenia częściowo działalności nie mogli chyba wymyślić. Linia znana jest z tego, że klient traktowany jest jak popychadło, a każdy lot wiąże się ze stresem i ryzykiem, że albo się nie poleci, albo trzeba będzie za coś dodatkowo zapłacić. Tym razem to jednak poważny kryzys, jakiego firma nie doświadczyła od 1990, kiedy zarządza nią pomysłowy i sprytny biznesmen Michael O'Leary (w 1990 roku wszedł do zarządu, a CEO został w 1994).
Na niebie tworzy się nów Księżyca w znaku Panny w kwadraturze do Saturna, który od ponad dwóch lat przebywa w znaku Strzelca, tradycyjnie związanym z branżą lotniczą. Koniunkcja Merkurego z Marsem w znaku Panny, która wczoraj utworzyła się na niebie, oddaje frustrację i kłopoty ogromnej liczby pasażerów, którzy nagle zostali pozbawieni możliwości podróżowania. Saturn w Strzelcu przyniósł poważne problemy w branży lotniczej i postawił pod znakiem zapytania istnienie wielu linii lotniczych. W tym roku, pod koniec wędrówki Saturna przez znak Strzelca, 15 sierpnia 2017 upadłość ogłosiła AirBerlin (wciąż nie wiadomo, czy firma przetrwa kryzys), AlItalia jest na skraju bankructwa, mówi się też o poważnych problemach finansowych innego dużego taniego przewoźnika EasyJet. Z powodu bojkotu Kataru poważnych tarapatach jest prestiżowa linia Qatar Airways. Czyżby Ryanair miał dołączyć do listy „wystawionych na sprzedaż” tanich upadających linii?
Jeden Ryanair – dwa horoskopy
Firma Ryanair została założona przez 28 listopada 1984 roku w Dublinie przez biznesmena Tonyego Ryana, Christophera Ryana i Liana Logermana. Szybko zdobywała klientów i zaczęła nawet konkurować z dużymi liniami lotniczymi. Jej wizytówką była nomen omen świetna obsługa pasażerów. W horoskopie firmy Słońce jest w koniunkcji z Uranem w znaku Strzelca, w którym też przebywa Merkury. To dobry znak dla firmy lotniczej, bo Uran to technologia, a Strzelec dalekie podróże. Dwa benefiki Wenus i Jowisz są w koniunkcji w znaku Koziorożca, a w powietrznym Wodniku znajduje się Mars i Księżyc w kwadraturze z Plutonem. Horoskop wskazywał na powolny rozwój i nie za szybkie zyski (Jowisz w upadku w Koziorożcu), ale i szybkie dostosowywanie się do zmian i perspektywy rozwoju (Słońce z Uranem i Merkurym w Strzelcu).
Ryanair założenie firmy 28.11.1984, godzina nieznana, Dublin, Irlandia, klasyfikacja: X, źródło: wikipedia.org
Pierwszy lot odbył się 8 lipca 1985 roku z lotniska w Waterford w Irlandii do London Gatwik w Wielkiej Brytanii. Nie znalazłam godziny startu tego samolotu. W horoskopie tego dnia Słońce jest w koniunkcji z Marsem w znaku ostrożnego Raka, co nie jest dobrym aspektem na przedsięwzięcia związane z lataniem i bezpieczeństwem. Jednak osłabiony w znaku swojego upadku Mars nie jest zbyt waleczny i ryzykancki. Forma chlubi się tym, że jej samoloty nie doznały nigdy żadnego poważnego wypadku, który byłby śmiertelny w skutkach. Księżyc czyli pasażerowie jest prawdopodobnie w znaku Ryb w trygonie do Saturna, co też pokazuje, że jest to linia bezpieczna. Najsilniejszym punktem tego horoskopu jest opozycja Merkurego w znaku Lwa do Jowisza w znaku Wodnika, co sprzyja podróżom i handlowi.
Ryanair pierwszy lot, godzina nieznana 8.07.1985, z Waterford w Irlandii do London Gatwik, klasyfikacja: X, źródło: wikipedia.com
Który horoskop brać pod uwagę? Główny zawsze będzie horoskop założenia firmy, bo to w firmie Ryanair zatrudnieni są pracownicy, robione są inwestycje i podpisują umowę kupna-sprzedaży klienci. Horoskop pierwszego lotu będzie bardziej wskazywał na rozwój floty, kłopoty techniczne firmy i ewentualne wypadki czy katastrofy powietrzne. Oba horoskopy warto więc wziąć pod uwagę, z naciskiem na pierwszy, kiedy chcemy zbadać kondycję finansową firmy. Z reguły takie horoskopy są ze sobą połączone i mają obsadzone planetami podobne punkty zodiaku. W przypadku Ryanaire'a jest to znak Raka i Koziorożca.
Pierwszy kryzys
Pierwszy duży kryzys finansowy Ryanair przeszedł w 1990 roku, kiedy po kilku latach rozwoju firma zanotowała duże straty finansowe. Do firmy przyszedł Michael O'Leary, który powoli przez cztery lata reformował linię i postawił ją na nogi. W horoskopie pierwszego lotu w progresjach na lata 1989-90 progresywne Słońce uściśliło koniunkcję z urodzeniowym Marsem, powodując kryzys przywództwa i celów firmy. W progresjach horoskopu firmy progresywne Słońce zaczęło uściślać koniunkcję z Uranem. Natomiast progresywny Księżyc pierwszego lotu zrobił opozycję z Saturnem, co wskazuje na odpływ klientów do konkurencji. Najbardziej znaczące są tranzyty: Saturn utworzył opozycję z urodzeniowym Słońcem i Marsem horoskopu lotu i koniunkcję z Wenus i Jowiszem horoskopu firmy, pogłębiając kryzys na najwyższych szczeblach i podcinając finansowe podstawy linii lotniczej. Na szczęście właściciele poszli po rozum do głowy i zatrudnili O'Leary'ego, zgodnie z podszeptami tranzytującego Jowisza w znaku Raka, który w 1990 roku zrobił koniunkcję ze Słońcem i Marsem horoskopu pierwszego lotu i opozycję z Wenus i Jowiszem w horoskopie firmy. Ryzyko się opłaciło i firma powoli zaczęła stawać na nogi. W perspektywie kilku lat progresywna Wenus horoskopu pierwszego lotu miała uściślić trygon z Jowiszem, co potwierdzało, że dla Ryanaire'a nadchodzą tłuste lata.
Progresje (środkowe koło) i tranzyty (koło zewnętrzne) na horoskop firmy Ryanaire na rok 1990
Progresje (środkowe koło) i tranzyty (koło zewnętrzne) na horoskop pierwszego lotu Ryanaire na rok 1990
Wenus z Saturnem: tanio znaczy niewygodnie
Na czym polegała zmiana, która wyniosła Ryanaire do czołówki europejskich linii lotniczych? Horoskop przedsiębiorczego Michaela O'Leary'ego pokazuje, czym jest współczesna strategia Ryanaira. Urodzony podczas wiosennej równonocy irlandzki biznesmen może mieć Słońce albo w Rybach, albo w Baranie (jeśli urodził się po godzinie 20.32). Trudno rozstrzygnąć, bo obecny prezes Ryanaire ma mimo to planety osobiste w tych znakach: Merkurego w Rybach i Wenus w Baranie. Kiedy w 1990 roku przyszedł do firmy, jego zadaniem było zmniejszyć koszty i zadłużenie, a także sprawić, aby zaczęła przynosić zysk. Położenie Wenus w jego horoskopie, która symbolizuje stosunek do pieniędzy, wskazuje na kierunek zmian w firmie, jakie obrał biznesmen. Wenus znajduje się w znaku swojego wygnania w Baranie i jest stacjonarna przed wejściem w retrogradację (nastąpiło to następnego dnia po jego urodzeniu). Żeby tego było mało, Wenus tworzy kwadraturę z Saturnem, planetą ograniczeń, wyrzeczeń i oszczędzania. O'Leary stworzył europejski wzór tanich linii wzorując się na największej na świecie tego typu linii lotniczej Southwest Airlines. W Ryanair kazał klientom płacić za udogodnienia i usługi, które dotychczas były wliczone w cenę biletu (m. in. za odprawę na lotnisku, jedzenie i napoje w czasie lotu, duży bagaż). Latanie Ryanairem to niewygoda i stres, za to jest bardzo tanio i można dolecieć w miejsca, w które inne linie nie latają. Pomysłowość
O'Leary'ego nie ma granic i co chwilę wymyśla on, jak potanić lot i obsługę pasażera. Najsłynniejsze projekty to np. pomysł płacenia za toaletę w czasie lotu czy stojące miejsca w samolocie. Fatalnie położona Wenus w jego horoskopie wskazuje, że ten człowiek zrobi wszystko, żeby było jak najtaniej. Nie bez kozery przez wiele lat specjalizował się w doradztwie podatkowym. Co ciekawe, O'Leary ma Saturna w znaku Koziorożca, tam gdzie w horoskopie założenia firmy jest Wenus i Jowisz. Idealne połączenie na ratowanie finansów.
Michael O'Leary ur. 20.03.1961 w Kanturk, Cork, Irlandia, godzina nieznana, klasyfikacja: X, źródło: wikipedia.org
Kryzys czy restrukturyzacja?
Masowe odwoływanie lotów, które Ryanair rozpoczął 15 września 2017, może oznaczać, że firma przechodzi poważny kryzys. Mimo że linie znane są z tego, że nie ułatwiają życia swoim klientom, taki ruch to lekka przesada, a na pewno ryzyko utraty wiarygodności. Na planety w znaku Strzelca w horoskopie firmy działa od dwóch lat tranzytujący Saturn, który teraz powoli uściśla koniunkcję z Merkurym, oznaczającym komunikację, handel i poruszanie się. Kryzys może więc dotyczyć infrastruktury i niekorzystnych umów, które linie chcą renegocjować z poszczególnymi lotniskami (np. ostatnio Ryanair zawiesił loty z Okęcia). W tym roku niekorzystnym wpływom planetarnym poddana była Wenus firmy. Tranzytujący Pluton robił z nią koniunkcję, co daje podstawy do obaw, że firma przechodzi poważne problemy finansowe. Jednocześnie w horoskopie pierwszego lotu ten sam Pluton robi opozycję do Słońca. Kryzys może być poważniejszy niż to wygląda, że prezes zdecydował się na tak radykalne rozwiązanie. Na horyzoncie są jednak dobre progresje: progresywne Słońce w horoskopie firmy w 2022 roku uściśli koniunkcję z urodzeniowym Jowiszem, więc jest nadzieja, że dzięki dobremu zarządzaniu firma utrzyma się na rynku (ku uciesze tych, którzy lubią latać tanio bez względu na warunki).
Progresje (środkowe koło) i tranzyty (koło zewnętrzne) na horoskop firmy Ryanaire na 15.09.2017
Progresje (środkowe koło) i tranzyty (koło zewnętrzne) na horoskop pierwszego lotu Ryanaire na 15.09.2017
Dwa lata temu, kiedy firma obchodziła trzydziestolecie działalności, w obu horoskopach: założenia firmy i pierwszego lotu Saturn właśnie wrócił na pozycję urodzeniową w Skorpionie i rozpoczął nowy obieg. A to oznacza, że za dwa lata w 2019 roku Saturn ustawi się w opozycji do Słońca i Marsa w horoskopie pierwszego lotu oraz w koniunkcji z Wenus i Jowiszem w horoskopie założenia firmy. Możemy spodziewać się podobnych kłopotów, co trzydzieści lat wcześniej w 1990 roku i podobnie radykalnej strategii ze strony zarządu firmy. Firma jest znana z nieprzestrzegania prawa pracy w wielu krajach. Strach pomyśleć, co przyniesie ten tranzyt, bo trudno uwierzyć, że obsługa i warunki lotu w Ryanair mogą być gorsze niż dotychczas. Ja leciałam w życiu tylko dwa razy Ryanairem i zdecydowanie nigdy więcej się na tą przygodę nie skuszę.
Tagi: astrologia, horoskop, Izabela Podlaska, Ryanair, horoskop firmy